Příběhy ze života obchodníka – Úspory energie.
Stává se, že přijíždíme za klientem s dopředu konzultovaným záměrem. A často odjíždíme se záměrem dvakrát větším, který je možné podpořit ze dvou různých programů.
Například při návštěvě velkého podniku, který měl záměr na výzkum a vývoj vyplynulo, že má zájem vyměnit stroje za nové a netušil, že vyměňované stroje nemusí plnit vysokou míru inovace ani nemusejí vyrábět raketoplány, aby je bylo možné podpořit z veřejných zdrojů. Stačí pouze docílit úspory energie, což u starých výrobních strojů není žádný problém. S klientem jsme se pobavili a okamžitě zahájili práci na projektu úsporných opatření, kde je možné prostá výměna stroje za stroj.
Možností úspor energie je obvykle více, než se zdá
Když zůstanu u energií. S klienty často řešíme možnosti o kterých vědí, a to běžné úsporné opatření jako zateplení, osvětlení nebo výměna oken. Ale ve dvou ze tří případů se stává, že klient zapomíná i na další opatření, které by chtěl realizovat tak či onak. Jako je výměna vzduchotechniky, venkovní osvětlení, vybudování nových rozvodů energií a v případě zateplení střechy dokonce i výměna střešní krytiny. A Téměř každý uvítá i možnost pořízení FVE včetně akumulace na střechu.
Stává se také, že klient chce investovat do opatření, které mu přinesou snížení nákladů a zvýšení výnosů, jen neví, kde začít a na čem ušetřit. To vše řeší nová výzva Úspory energie s EPC. Kde na základě analýzy zjistíme, kde klientovi nejvíce utíká energie = peníze. Následně klient realizuje i s pomocí dotace opatření, které mu sníží náklady jak na provoz tak i na technologie či stavební úpravy.
Vyhodhocení možné úspory není složité
Program Úspory energií není žádná raketová věda, která pracuje na bázi pokus omyl, jako ve vývoji. Pracuje čistě s fyzikálními tvrdými daty a proto jak poradce tak hodnotitel jasně a objektivně dokáže posoudit vhodnost takových záměrů. Klient si i díky jednoduchosti dokáže sám určit co mu úsporu energie přinese a co nikoliv.
U takových projektů vždy s kolegy jezdíme na místo realizace, abychom se osobně seznámili s nemovitostí či stroji, které mají být předmětem dotace v rámci výzvy Úspory energie. Vždy je dobré vidět skutečný stav a udělat si i s klientem krátké interview, kde si vyříkáme pojmy, dojmy a poradíme, jak ze zkušeností je nejlepší postupovat.