Co je to Organizační inovace v rámci programu Country for the Future
„Organizačními inovacemi“ se rozumí realizace nového způsobu organizace obchodních postupů, pracoviště nebo vnějších vztahů podniku. Organizačními inovacemi nejsou změny, které jsou založeny na způsobech organizace, jež jsou již v podniku používány.
Organizační inovace v projektu může představovat například:
- inovované metody logistiky, dodávek nebo distribuce jako zavedení čárových kódů nebo pasivních čipů (RFID), které je možné identifikovat prostřednictvím radiového signálu/mikrovlnného signálu za účelem monitorování materiálů procházejících přes distribuční řetězce,
- GPS navigační systémy a satelitní systémy pro dopravní zařízení (i mýtná brána a zařízení s ní související),
- automatizovaná zpětná vazba na dodavatele za použití elektronické výměny dat,
- integrovaný informační systém (softwarový balík/aplikace) umožňující řízení celého dodavatelsko-odběratelského řetězce v reálném čase.
Lze zařadit také organizační inovaci spočívající v inovaci podpůrných podnikových činností jako je zavedení softwaru na identifikaci optimálních dodavatelských cest; nový nebo zdokonalený software nebo jiný program pro systémy prodeje, účtování a údržby; manažerské informační systémy (CRM – Customer Relationship Management [řízení vztahů se zákazníky]/ERP – Enterprise Resource Planning [plánování zdrojů podniku]).
Máte zájem o dotace?
Kontaktujte náš tým specialistů. Rádi vám poradíme.
Firmy, kterým jsme pomohli dotace získat.

Inovace výrobního procesu vrtulí pro bezpilotní letouny
Společnost Mejzlik Propellers, která vyrábí vrtule z uhlíkových vláken pro bezpilotní letouny, díky dotacím pořídila novou výrobní linku, která zkrátila čas tvrdnutí materiálu z 6 hodin na 7 minut.
Jihomoravský kraj
Technologie a stroje
Vybavení
Inovace
Do 49 zaměstnanců


Český výrobce kotlů díky dotacím téměř ztrojnásobil obrat
BLAZE HARMONY, česká firma vyrábějící ekologické kotle na biomasu, zvýšila obrat o 255 % díky investicím do výzkumu, vývoje, výroby a budování značky.
Olomoucký kraj
Technologie a stroje
Vybavení
Výzkum a vývoj
Inovace
Nemovitosti
Zaměstnanci
50 - 249 zaměstnanců


Dotace na software pro optimalizaci procesu auditu
Auditorská společnost FSG Finaudit si zakládá na vysoké profesionalitě a odborné způsobilosti svých týmů. Rozhodla se proto zavést software pro digitalizaci procesu auditu, který pomůže auditorům snížit časovou náročnost jejich práce, zlepší oblast kontroly a odbourá rutinní činnosti. Díky spolupráci s námi FSG Finaudit odboural nejistotu kolem zpracování žádosti a administrativy projektu a mohl se tak plně soustředit na záměr jako takový. Realizaci projektu ocenilo i Ministerstvo průmyslu a obchodu v rámci soutěže Podnikatelský projekt roku 2023.
Olomoucký kraj
Technologie a stroje
Digitalizace a automatizace
Vybavení
Kyberbezpečnost
Do 49 zaměstnanců