Organizačními inovacemi“ se rozumí realizace nového způsobu organizace obchodních postupů, pracoviště nebo vnějších vztahů podniku. Organizačními inovacemi nejsou změny, které jsou založeny na způsobech organizace, jež jsou již v podniku používány.

Organizační inovace v projektu může představovat například:

  • inovované metody logistiky, dodávek nebo distribuce jako zavedení čárových kódů nebo pasivních čipů (RFID), které je možné identifikovat prostřednictvím radiového signálu/mikrovlnného signálu za účelem monitorování materiálů procházejících přes distribuční řetězce,
  • GPS navigační systémy a satelitní systémy pro dopravní zařízení (i mýtná brána a zařízení s ní související),
  • automatizovaná zpětná vazba na dodavatele za použití elektronické výměny dat,
  • integrovaný informační systém (softwarový balík/aplikace) umožňující řízení celého dodavatelsko-odběratelského řetězce v reálném čase.

Lze zařadit také organizační inovaci spočívající v inovaci podpůrných podnikových činností jako je zavedení softwaru na identifikaci optimálních dodavatelských cest; nový nebo zdokonalený software nebo jiný program pro systémy prodeje, účtování a údržby; manažerské informační systémy (CRM – Customer Relationship Management [řízení vztahů se zákazníky]/ERP – Enterprise Resource Planning [plánování zdrojů podniku]).

Máte zájem o dotace?

Kontaktujte náš tým specialistů. Rádi vám poradíme.

facebook
Twitter logo
LinkedIn logo
Youtube logo

© enovation s.r.o. 2007-2025