Výběrové řízení

Nedílnou součástí realizace dotačního projektu je výběrové řízení na dodavatele. Právě to bývá často kámenem úrazu v procesu čerpání dotací z EU.

Chyby v realizaci mohou vést ke krácení dotace, v krajním případě i k jejímu odebrání. Na základě mnohaletých zkušeností jsem vyvinuli službu ProfiTender, která vaše dotační výběrové řízení zrealizuje.

Komplexní služba ProfiTender se dělí do 5 etap, které jsou nezbytné ke správnému provedení výběrového řízení v rámci dotace.
 

První etapa výběrového řízení

Zahájíme s vámi všechny činnosti spojené s výběrovým řízením v rámci čerpání dotace z EU.

  • Začneme s přípravou podkladů pro zahájení výběrového řízení.
  • Zpracujeme s vámi návrh zadávacích podmínek, kvalifikačních předpokladů a hodnotících kritérií.
  • Vytvoříme s vámi návrh smlouvy jako přílohy pro zadávací dokumentaci, pokud zadavatel poskytne vzorový návrh smlouvy na plnění obdobného charakteru nebo podrobný návrh obchodních podmínek.
  • Nastavíme lhůtu pro podání nabídek v souladu s pravidly OPPIK.
  • Sestavíme podmínky a požadavky na zpracování nabídky podle charakteru plnění výběrového řízení.
  • Založíme vám profil zadavatele a zajistíme jeho registraci ve Věstníku veřejných zakázek.
  • Zajistíme založení výběrového řízení v systému MS2014+ a v případě že je to relevantní také předání dokumentů ke kontrole poskytovateli dotace.

Druhá etapa výběrového řízení

Postaráme se o to, aby celý průběh lhůty pro podání nabídek do výběrového řízení probíhal profesionálně a bez chyby.

  • Uveřejníme zadávací dokumentaci na vašem profilu zadavatele a předáme vám jeho odkaz.
  • Připravíme podklady k prohlídce místa plnění.
  • Zaevidujeme žádosti o vysvětlení zadávací dokumentace a předáme vám k zodpovězení ty, které se týkají technického zadání.
  • Zpracujeme všechny odpovědi na dotazy k zadávací dokumentaci.
  • Zveřejníme odpovědi na žádosti o vysvětlení zadávací dokumentace.
  • Doručíme odpovědi na žádosti o vysvětlení zadávací dokumentace všem dosud známým účastníkům.
  • Zajistíme přijímání obálek s nabídkami a zpracujeme potvrzení o jejich přijetí.
  • Zpracujeme evidenční arch podaných nabídek.
  • Připravíme ustanovení jmenování hodnotící komise.
  • Vypracujeme čestná prohlášení pro členy hodnotící komise.

Třetí etapa výběrového řízení

Budeme vás provázet po celou dobu lhůty, po kterou jsou účastníci svou nabídkou vázáni.

Organizační část

Zajistíme pro vás:

  • Vlastní otevírání obálek s nabídkami jednotlivých účastníků,
  • dohled a koordinaci průběhu hodnocení nabídek,
  • dohled a koordinaci nad dalšími potřebnými jednáními hodnotící komise,
  • veškerou komunikaci s uchazeči, která bude vedena korektním a transparentem způsobem.  

Výkonná část

Zpracujeme pro vás:

  • Rozbor nabídek z hlediska dílčích hodnotících kritérií,
  • hodnotící tabulky pro členy hodnotící komise se souhrnným hodnocením s rozpadem na jednotlivá dílčí hodnotící kritéria,
  • rozbor nabídek účastníků z hlediska splnění kvalifikace s návrhem řešení případných nedostatků,
  • rozbor nabídek z hlediska splnění ostatních zadávacích podmínek s návrhem řešení případných nedostatků,
  • žádosti o písemné vysvětlení nabídky,
  • žádosti o písemné zdůvodnění mimořádné nízké nabídkové ceny,
  • oznámení o vyloučení účastníků, jejichž nabídky hodnotící komise vyřadila z další účasti na výběrovém řízení,
  • uvolnění jistoty vyloučenému účastníkovi, včetně zpracování všech potřebných formulářů.

Čtvrtá etapa výběrového řízení

Vyřídíme pro vás všechny náležitosti, které jsou spojené s řádným ukončením výběrového řízení.

  • Zpracujeme závěrečný protokol z otevírání, hodnocení a posouzení nabídek,
  • zpracujeme oznámení o výběru nejvhodnější nabídky a zajistíme jeho uveřejnění na profilu zadavatele,
  • zajistíme případné uvolnění jistoty uchazečům,
  • zajistíme vrácení případných ukázek a vzorků,
  • v případě zrušení výběrového řízení zajistíme zpracování oznámení o zrušení výběrového řízení a zajistíme jeho zveřejnění,
  • zajistíme správu výběrového řízení v systému MS2014+ a v případě že je to relevantní také předání dokumentů ke kontrole poskytovateli dotace.

Pátá etapa výběrového řízení

Přezkoumáme všechny důležité dokumenty pro výběrové řízení dotace.

  • Poskytneme vám součinnost při uzavření smlouvy,
  • zkontrolujeme smlouvu uzavřenou s vybraným dodavatelem a upozorníme vás na případnou nutnost opravy z důvodu nesouladu se zadávacími podmínkami,
  • zkompletujeme veškerou dokumentaci výběrového řízení tak, aby byl zajištěn hladký průběh případných budoucích auditů a předáme vám ji v uceleném spisu,
  • zajistíme předání výběrového řízení v systému MS2014+ ke kontrole poskytovateli dotace po uzavření smlouvy.

Doplňkové činnosti

  • Posoudíme a vyřídíme přijaté stížnosti účastníků proti úkonům zadavatele,
  • poradíme s řešením obdržených stížností účastníků,
  • poradíme vám se změnami v původně odsouhlasených postupech,
  • poradíme vám se vším, co souvisí s realizací výběrových řízení,
  • vypracujeme pro vás kompletní návrh smlouvy.

Proč přípravu výběrových řízení v rámci čerpání dotací nepodcenit?

Představili jsme si celý cyklus jak získat dotace a jejich čerpání. Jsme připraveni vám pomoci ve všech fázích dotačního procesu, výběrových řízení (veřejných zakázek nevyjímaje). Protože spolu vše úzce souvisí, je třeba administrovat a zajistit výběrová řízení podle všech pravidel, metodik, metodických pokynů a dalších relevantních dokumentů. Jen tak nebudete riskovat problémy při kontrolách či úplné odebrání dotace.

Napište nám nebo volejte zdarma 800 190 163

Všechny položky označené hvězdičkou * jsou povinné.